Curso: 2016/2017
Julia Maura, Mariangela Pluchino, Maria Chatzi, Ambra Reijnen, Fátima Flores Rojas y Julien Mérienne
Producción: UAB - Máster en Teoría y Práctica del Documental Creativo

Pygmalion, disappointed of the women of his time, decides to create an immaculate woman with his own hands. He models his creation at the height of his expectations and level: she should be able to satisfy his pleasures and provide his kingdom with workforce. A visual essay about the body as a socially constructed discourse throughout gynecology, a science serving itself of an ideological scalpel to mould gender, sexuality and desire.

2017 – WORLD PREMIERE // INTERNATIONAL DOCUMENTARY AND SHORT FILM FESTIVAL OF BILBAO – ZINEBI. Spain – Sección oficial.
→ Gold Mikeldi for Best Documentaryl. Festival Internacional de Cine documental y cortometraje ZINEBI, 2017
→ Grand Award of Spanish Cinema. Festival Internacional de Cine documental y cortometraje ZINEBI, 2017
2018 – INTERNATIONAL PREMIÈRE// Festival Internacional de Cine de Cartagena de Indias. Colombia. Sección oficial
2017 – Vía XIV Festival Internacional de Cortos de Verín. Sección oficial Otra Mirada.
2017 – Bibliocurts – Festival de curtmetratges de Biblioteques de Barcelona. Sección oficial.
2018 – Zinegoak Bilbao Internacional LGTB FILM and Performance Art Festival. Sección oficial OFF.
2018 – IBAFF – Festival Internacional de Cine de Murcia. Sección oficial.
2018 – Mecal Pro|Festival Internacional de Cortometrajes y Animación de Barcelona. Sección Womart.
2018 – Festival Cinematográfico Internacional del Uruguay. Competencia Internacional de Cortometrajes
2018 – Hot Docs Canadian International Documentary Festival. Shorts.
2018 – DocumentaMadrid. Competitiva Nacional de Cortometraje,

EXHIBITIONS AND OTHER ANNOUNCEMENTS

2017 – Convocatoria Hamaca – Reina Sofía. Seleccionada para catálogo.
2018 – Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía. Ciclo ‘Propuesta para un archivo de vídeo’.

Galatée à l’infini (Tráiler)