Pygmalion, disappointed of the women of his time, decides to create an immaculate woman with his own hands. He models his creation at the height of his expectations and level: she should be able to satisfy his pleasures and provide his kingdom with workforce. A visual essay about the body as a socially constructed discourse throughout gynecology, a science serving itself of an ideological scalpel to mould gender, sexuality and desire.
2017 – WORLD PREMIERE // INTERNATIONAL DOCUMENTARY AND SHORT FILM FESTIVAL OF BILBAO – ZINEBI. Spain – Sección oficial.
→ Gold Mikeldi for Best Documentaryl. Festival Internacional de Cine documental y cortometraje ZINEBI, 2017
→ Grand Award of Spanish Cinema. Festival Internacional de Cine documental y cortometraje ZINEBI, 2017
2018 – INTERNATIONAL PREMIÈRE// Festival Internacional de Cine de Cartagena de Indias. Colombia. Sección oficial
2017 – Vía XIV Festival Internacional de Cortos de Verín. Sección oficial Otra Mirada.
2017 – Bibliocurts – Festival de curtmetratges de Biblioteques de Barcelona. Sección oficial.
2018 – Zinegoak Bilbao Internacional LGTB FILM and Performance Art Festival. Sección oficial OFF.
2018 – IBAFF – Festival Internacional de Cine de Murcia. Sección oficial.
2018 – Mecal Pro|Festival Internacional de Cortometrajes y Animación de Barcelona. Sección Womart.
2018 – Festival Cinematográfico Internacional del Uruguay. Competencia Internacional de Cortometrajes
2018 – Hot Docs Canadian International Documentary Festival. Shorts.
2018 – DocumentaMadrid. Competitiva Nacional de Cortometraje,
EXHIBITIONS AND OTHER ANNOUNCEMENTS
2017 – Convocatoria Hamaca – Reina Sofía. Seleccionada para catálogo.
2018 – Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía. Ciclo ‘Propuesta para un archivo de vídeo’.